Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Toplam Kalite Yönetiminde Kullanılan Teknikler  (Okunma sayısı 4664 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ozkanumit

  • Asistan
  • **
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • Toplam İleti: 57
  • Yapabildikleriniz degil, gercekten yapabilecekken
Toplam Kalite Yönetiminde Kullanılan Teknikler
« : 16 Aralık 2006, 01:32:39 »

                      1.3.   TOPLAM   KALİTE   YÖNETİMİNDE   KULLANILAN TEKNİKLER
TKY'nde kullanılan teknikler şunlardır:
1. Kaizen
2. Kalite Çemberleri
3. Tam Zamanında Üretim
1.3.1. KAİZEN
Kaizen iyileştirme olarak tanımlanabilir. Daha geniş olarak tanımlamak gerekirse kaizen, iş, ev ve sosyal yaşamdaki sürekli iyileştirme faaliyetleridir. Bir işyerinde uygulandığında kaizen, yöneticiler ve işçiler dahil olmak üzere tüm çalışanları içeren sürekli iyileştirmelerdir (20).
Kaizen ilk olarak Japonya'da ortaya çıkmış olup Batı'da ise, gelişme daha çok yeni buluşlarla ortaya çıkmaktadır. -Buna sıçrama da diyebiliriz.-Yeni buluşlardan sonra sürekli iyileştirmeye önem verilmemiştir. Japonya'da ise, genellikle Batı'daki yeni buluşlar sürekli iyileştirmelerle geliştirilmiştir.
Kaizen’in mesajı evrenseldir. Sürekli daha iyiyi yapmak, daha iyiyi üretmek ilkesini uygulayanlarla yarışabilmek için; daha iyiyi yapmak, daha iyiyi üretmek, proseslerini sürekli iyileştirmek gerekir. İyileştirme, kuruluşun her kademesinde oluşturulmalıdır. İyileştirme, müşteri memnuniyeti, proseslerin etkinliği ve verimliliğin artırılması üzerinde odaklanmalıdır (21).
1.3.1.1. Kaizen Yönetimi
Kaizen'de yönetimin iki ana unsuru bulunmaktadır. Bunlar; koruma ve iyileştirmedir. Koruma; teknoloji, yönelim ve işleyişle ilgili mevcut standartların sürdürülmesine yönelik faaliyetleri anlatır, iyileştirme ise; mevcut standartların iyileştirilmesine yönelik faaliyetleri kapsar.
1.3.1.1.1. Fonksiyonlar Arası Yönetim
Bir işletmede örgütlenme, fonksiyonel veya fonksiyonlar arası olabilir. Fonksiyonel organizasyonda amaç, organizasyonlar dahilinde bölümlere ayırarak sorumlulukların paylaştırılması ve belirlenen kar hedeflerine ulaşılmasıdır. Fonksiyonlar arası yönetimde amaç sadece karı artırmak değil aynı zamanda işçi eğitimi, müşteri tatmini, müşteri hizmeti, kalite güvenliği(KG), maliyet kontrolü ve yeni ürün gelişimi gibi alanlarda da iyileştirmeler yapmaktır.
Bu hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için, tüm organizasyonda yatay olarak yayılan fonksiyonlar arası çabayı gerektirir.
Fonksiyonlar arası yönetim bölümler arasında haberleşme engellerinin ortadan kaldırılması ihtiyacından doğmuştur. Bunun gerçekleşebilmesi için, kalite güvenliği ve destekleyici kuralları, düzenlemeleri, format ve prosedürleri içeren bir sistem gerekir. Fonksiyonlar arası faaliyet komitesi, bu tür faaliyet için kalite, maliyet ve termin hedeflerini belirlemelidir (22).
____________________________________________________________________
Not: * Tezin tamamını indirebilmek için üye olmanız gerekmektedir.
* Sizde Tez - Ödev gönderebilir Tezsitesi.com’u daha iyi yerlere taşıyabilirsiniz.
* Emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunarım.
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2006, 02:55:12 Gönderen: Borland »
Kayıtlı
Yapabildikleriniz degil, gercekten yapabilecekken ertelediginiz seyler gunes battiginda size bas agrisi verir.:

ozkanumit

  • Asistan
  • **
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • Toplam İleti: 57
  • Yapabildikleriniz degil, gercekten yapabilecekken
Toplam Kalite Kontrol
« Yanıtla #1 : 16 Aralık 2006, 01:38:34 »
Yirminci yüzyılın ikinci yarısında sanayi ve ticarette yeni bir döneme girildi. Bu dönemin temel özelliklerini “globalleşme” ve “imhacı rekabet” ifadeleri ile tarif edebiliriz.
Korumacılığın büyük ölçüde kaldırılması, gümrük oranlarının azaltılması, yabancı sermayeye geniş imkanların tanınması ve diğer birçok gelişme güçlü ve dinamik kuruluşların ulusal sınırların ötesine çok daha kolayca erişmelerine fırsat vermiştir. Bu yönü ile bakıldığında, globalleşme, geniş bir ekonomik yayılma anlamına gelir.
Globalleşmenin en bariz sonucu “rekabet”in sertleşmesidir. Ekonomik sınırların ortadan kalkması ile birçok kuruluş öteden beri sahip oldukları pazarlarda yeni ve güçlü rakipleri karşılarında bulmuşlardır. Kolaycılık yerini mücadeleye terk etmiştir. Tabir yerindeyse, şirketler kendi evlerinde de vurulmaya başlamıştır.
Hakim oldukları pazarlarda pay kaybeden şirketlerin bir kısmı küçülmüş veya yok olmuş, diğerleri ise rakiplerinin pazarlarından pay alma gayretine girmişlerdir. Böylece, iç pazarlarda artan rekabete ilave olarak dış pazarlarda da rekabet yoğunlaşmıştır. “İmhacı rekabet” terimi de, içerde ve dışarıda aynı sertlikte gelişen bu ortamı tarif etmektedir.
Bu yeni ortamda başarılı olabilen kuruluşları incelediğimizde, bunların ortak özelliklerinin Toplam Kalite Yönetimi felsefesini ve onun getirdiği yaklaşımı benimseyen şirketler olduğunu görüyoruz. Bilindiği gibi Toplam Kalite Yönetimi (TKY) sadece ürün ve hizmet kalitesi ile ilgili olmayıp günümüzün çağdaş bir yönetim anlayışıdır. TKY’nin rekabet gücünü yükseltmesinin çok temel bir nedeni vardır: TKY bir taraftan “kalite”yi yükseltirken, diğer taraftan prodüktiviteyi de artırmaktadır! Oysa, TKY uygulamayan bir kuruluşta kaliteyi yükseltmek mutlaka maliyetleri artırmakta, bu da rekabet gücünü azaltmaktadır.
TKY’nin kaliteyi yükseltirken maliyeti düşürmesinin nedenini artık biliyoruz: TKY, bir kuruluşun tüm faaliyetlerinde kaliteyi yükseltmeyi hedefler ve böylece her aşamada oluşması söz konusu hataları önler. Hataların önlenmesi ile kayıplar azalır; fire, ıskarta, ikinci kalite ürün, gereksiz stoklar, zaman kayıpları, teslimattaki gecikmeler... velhasıl tüm olumsuzluklar ortadan kaldırılır. Bütün bunların sonucu maliyetler düşer ve müşterilerin beklentileri tam olarak karşılanır.
Alıntı
____________________________________________________________________
Not: * Tezin tamamını indirebilmek için üye olmanız gerekmektedir.
* Sizde Tez - Ödev gönderebilir Tezsitesi.com’u daha iyi yerlere taşıyabilirsiniz.
* Emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunarım.
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2006, 02:56:07 Gönderen: Borland »
Kayıtlı
Yapabildikleriniz degil, gercekten yapabilecekken ertelediginiz seyler gunes battiginda size bas agrisi verir.: