Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: KRİZ ANINDA İŞLETME YÖNETİMİ  (Okunma sayısı 1966 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ysrn

  • Ziyaretçi
KRİZ ANINDA İŞLETME YÖNETİMİ
« : 26 Ekim 2006, 01:40:09 »
Türkiye ekonomisi zorlu bir süreçten geçmektedir. Tüm firmalar bu süreçten zararsız bir şekilde çıkmayı amaçlamaktadır. Ancak bu son kriz birçok firmanın kriz yönetimi kültürü olmadığını ortaya çıkarmıştır. Bir “B” planı olmayan şirketler, hemen yönetim kurulunu toplayarak krize karşı “o an” önlem alma yoluna gittiler. Üretimi kısma, eleman atma gibi yaratıcı olmayan kararlarla krize önlem alınmaya çalışıldı. Şirketlerin yaklaşımında çoğu zaman bir panik havası seziliyor . Özellikle KOBİ’ lerin aldığı önlemler işten çıkarma, yatırımları durdurma ve ürün zammı şeklinde olmaktadır.
Şu anda Türkiye’nin krizle birlikte biraz daha fakirleştiği bir gerçektir. Bu da tüketimin düşmesi, yani iç daralma anlamına geliyor. Ancak Türkiye’nin mevcut gelişme potansiyelinin devam ettiği ve bir süre sonra krizin sona ereceği kesindir. Bu nedenle şirketlere uzun vadeli yaklaşımlar önerilmekte. Etkili iletişim kurmak, yeni pazarlar yaratmak, marka imajını güçlendirme çalışmaları, yönetim danışmanları tarafından en çok önerilen kriz stratejileri arasında yer almaktadır.
Yapılan araştırmalara göre firmalar kriz dönemlerinde iki farklı davranış biçimi sergiliyor; panik yaklaşımı ve hazırlık yaklaşımı. Panik yaklaşımında kararlar plansız küçülme , bazı ürünlerin piyasadan çekilmesi ve işten çıkarma şeklinde sonuçlanıyor. Bulundukları durumu kurtarmaya yönelik politikalara başvuran panik şirketler, kısa vadeli planlarla günü kurtarmaya çalışırken aslında çalışanlarının güvenini ve sahip olduğu kalifiye insan kaynağını, müşterilerini, piyasa paylarını ve hatta varlıklarını bile yitirebiliyorlar.
Hazırlık yaklaşımı ise, panik yaklaşımından farklı olarak ,şirketlerin kriz çıkmadan önce bu ihtimali her zaman göz önünde bulundurarak, alternatif çıkış noktalarının düşünülüp, her kademeyle paylaşılması olarak özetlenebilir. Önceden alınan tedbirler sayesinde üretim ve pazarlama faaliyetlerini, krizle ortaya çıkan yeni şartlara uyarlayan şirketler, rakipleri panik içindeyken, krizden karlı çıkmayı başarabileceklerdir.
Bunu başarabilmek için işletmelerin uygulamaları gereken hazırlık yaklaşımı,kriz öncesi , kriz dönemi ve kriz sonrası olarak üç aşamadan oluşur.  Biz burada kriz anında işletme yönetimi üzerinde duracağız.

Kriz Yönetimi Tanımı Ve Süreci
Kriz yönetimi, muhtemel kriz durumuna karşılık, kriz sinyallerinin alınarak, değerlendirilmesi ve örgütün krizi en az kayıpla atlatabilmesi için gerekli önlemlerin alınması ve uygulanması sürecidir.
Kriz yönetimini, kriz öncesi muhtemel krizlere karşı uyarı sinyallerinin değerlendirilip hazırlık ve engelleme sistemlerinin değerlendirilip hazırlık ve engelleme sistemlerinin kurulması, kriz sırasında krizin ortadan kaldırılması için kontrol altına alınmaya çalıştırılması ve etkilerinin en aza indirilerek denge durumuna dönüşün sağlanması, kriz sonrası değerlendirme yapılarak gerekli öğrenmenin sağlanması sürecidir. Kriz yönetiminin özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:
Kriz yönetimi organizasyonunun muhtemel krizlere karşı daima hazırlıklı olmasını sağlar.
Kriz yönetimi, birden fazla safhadan oluşan karmaşık bir süreçtir.
Kriz yönetimi, organizasyonun yaşamını devam ettirmesini tehlikeye sokabilecek ya da olanak dışı bırakacak nitelikteki durumlarla ilgilidir.
Etkin bir kriz yönetimi, organizasyonda krizin kısa sürede kontrol altına alınıp kayıp ve zararları sınırlayabilme avantajına sahiptir.
Kriz yönetimi organizasyonun özelliklerine göre farklılık gösterir.
Kriz yönetimi, stratejik yönetim ve risk yönetimi ile benzer yönlere sahiptir.




Not:    * Tezin tamamını indirebilmek için Gold üye olmanız gerekmektedir.
* Sizde Tez - Ödev gönderebilir Tezsitesi.com’u daha iyi yerlere taşıyabilirsiniz.
* Emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunarım.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2008, 16:50:03 Gönderen: hurremsultan »
Kayıtlı